Sunday, February 14, 2010

Kuatkah diri ini sendiri ???




Ya Allah, mudah2an apa yang bakal diri ini coretkan sentiasa terpateri dlam diri ni..tidak mudah diri ini rasakan menjadi yang terbaik walaupun utk diri sendiri..esok bakal pulang ke kelantan semula..bakal kembali ke bumi tarbiyah itu semula yang banyak mendidik diriku..mungkin ini coretan biasa,tiada bezanya..cuma sekadar pesanan bersama..juga satu muhasabah diri ini..moga diri kita terpelihara dengan rahmat dan kasih sayang Yang Maha Esa ..amin..

Kenapa? Allah MENCIPTAKAN KITA

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
60:56

Keikhlasan dalam segala amal
( وما أمروا إلا ليعبدوا الله مخلصين له الدين )


mga hati2 kita ini terpelihara dalam beribadat kepada Allah S.W.T. Sesungguhnya godaan syaitan itu amat dekat..diharapkan kita ini termasuk dalam insan2 yang terpilih yang sentiasa diberikan petunuk,taufiq dan hidayah oleh Allah S.W.T.

Rasanya waktu yang paling mencabar ialh tika mana kita sendiri atau berada di tempat masing2 sperti pulang ke kampung...ketika ini ,kita sendiri dapat menilaii diri kita sendiri yang sebenar..ana akui x mudah untuk pertahankan iman ini..tp insya-ALLAH kesedaran dan hidayah darpada ALLAH tidak putus2 untuk mengingatkan diri ini..Syukur Ya Allah, ats kurniaan-Mu hanya pada-Mu ya Allah tempat aku bergantung harap dan memohon pertolongan ..


Alhamdulillah Ya Rahman..ku harapkan apa yang kita lakukan selami ini bukanlah amal semata-mata,,,mg ianya bersama-sama KEFAHAMAN.Kefahaman amat penting supaya hati2 kita ini terus istiqomah dalam beramal..insya-Allah..
Moga kita saling berpesan-pesan kepada kebenaran dan kesabaran..

saat diuji , tabahkan dan kuatkan lah hati kami YA ALLAH ...



Yakin pada ALLAH bukanlah mengharap terkabulnya segala harapan , yakin pada ALLAH bukanlah keindahan nikmat, tapi yakin pada ALLAH adalah meletakkan keredhaaan pada setiap ketentuan-Nya, rasa bahagia dengan ujian walaupun sangat perit, di situ air yang menitis terasa amat bernilai buat menyiram api neraka, indahnya tarbiyah Allah, tersirat sejita rahmat dan hikmah,d uji kita sebagai tanda kasih dan sayang-Nya

No comments:

Post a Comment

pesAnan BerSama..

Surah al-Ahzab, ayat 21

Maksudnya: Sesungguhnya telah ada pada diri Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu.